Denise Ericsson

Publicerad 2012-07-19 21:57:03 i Allmänt,

När jag var åtta år fick jag en alldeles för stor ponny. En vit prinsessa med lång, tjock man och svans. Hon var en sån häst alla små flickor ville ha. 
Vem trodde att jag, som inte nådde nedaför sadeln då, fem år senare skulle rida LA i dressyr på den "tjocka, vita lilla ponnyn"?
Min smutsiga lilla pluttis som nu får vara läromästare åt min sju-åriga kusin och busa med mig i skogen!
 
 
Grållan, eller Grey Pearl som hon heter är ett New Forest sto, 138cm. Hon är e. Gondoljär RNF 99 och ue. Merrie Master RNF 11. 
 
Jag heter då Denise och är 15år gammal och när jag blir stor ska jag bli dressyrtant på riktigt. Just nu har jag min lilla Grållan och en stor häst som kom hem från Holland för cirka en och en halv månad sedan så har inte haft honom så länge. 
Innan Uffe, som stora hästen kallas, hade jag en superfin d-ponny valack på foder. 
Målen med Uffepuff är väl att lära känna honom ordentligt, sen får vi se vad jag hittar på med honom. Behöver ju inte skynda mig, ganska gött att ha hela livet på sig.. ;)
Uffe är 9år, KPWN och ca 173cm i mkh. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela