Tävlingsminnen #2

Publicerad 2012-08-15 12:00:00 i Allmänt,

Jag var aldrig nöjd, grät efter varje ritt i flera år. That's it.
2009 i Markaryd, andra omgången av ponnyallsvenskan:
Grållan går aldrig jättebra på framridningen, speciellt inte om det finns gulliga b-ponnysar att titta på. Men denna gången gick hon hur bra som helst. 
Startade näst sist i den klassen, så jag fick vara kvar i ridhuset som sällskap år sista ryttaren. Inne på banan blev Grållis stark, stretade emot i varje övergång, lyssnade inte alls på mig och var allmänt jobbig. Grät inne på banan, så arg var jag på henne. Grät och grät och grät, fick näseblod och massa..
Grejen var den att jag vann klassen, med 10%.. Behöver jag säga att jag kände mig ganska dum när jag gick in på prisutdelningen med papper i näsan? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela